»

تولید سالانه ۱۵۰ میلیون قطعه چینی در کشور

قصاعی، رئیس انجمن صنایع چینی ایران گفت: ۸ واحد تولید ظروف چینی در کشور، سالانه ۴۵ هزار تن، معادل ۱۵۰ میلیون قطعه چینی تولید می‌کنند.

 عباسعلی قصاعی رئیس انجمن صنایع چینی ایران افزود: چین با تولید سالانه یک و نیم میلیون تن چینی حرف اول را در این صنعت می‌زند و ایران با تولید سالانه ۴۵ هزار تن در رتبه دوم تولید ظروف چینی جهان قراردارد این در حالی است که کشورهای اروپایی و حتی ژاپنی‌ها و کره ای‌ها بیش از ۱۰ هزارتن چینی تولید نمی‌کنند.

وی به تاریخچه صنعت چینی در کشور اشاره کرد و گفت: این صنعت ۵۳ ساله در ابتدا با ۲ واحد تولیدی کوچک با اعتبارات صنعتی آغاز به کار کرد، اما قبل از انقلاب و با وجود رقبای اروپایی و کشور ژاپن این واحدها رو به خاموشی و تعطیلی رفتند.

رئیس انجمن صنایع چینی ایران ادامه داد: ۲۴ واحد تولید ظروف چینی بعد از انقلاب در استان‌های مختلف به صورت پراکنده راه اندازی شد که به دلیل کوچک بودن و نبود رقابت در حجم تولید و قیمت تمام شده و نبود رقابت، به ۸ واحد کاهش یافت، اما همین واحدهای باقی مانده توانستند با رقابت کیفی و میزان تولید، فعالیت ۱۶ واحد دیگر را جبران کنند.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص نیاز کشور به ظروف چینی گفت: سرانه مصرف چینی برای جمعیت ۸۰ میلیونی کشور، نیم کیلو است که معادل ۴۵ تا ۵۰ هزار تن است که این میزان مصرف با کشور آلمان با ۳۰۰ سال سابقه و پیشرو در این صنعت برابری می‌کند.

سایت خوان