»

غنا، خواستار بهره مندی از توانمندی‌های سازمان ملی استاندارد ایران شد

از سازمان ملی استاندارد ایران، در حاشیه نشست سالیانه مجمع عمومی سازمان استاندارد جهانی (ایزو- ISO)،‌ «مهدی اسلام پناه» رییس این سازمان و هیات همراه با «آلکس دودوو» رییس و نمایندگان استاندارد غنا، دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار، طرف غنایی با توجه به توانمندی‌های سازمان ملی استاندارد ایران در حوزه استانداردسازی، ارزیابی انطباق و حلال، خواستار دریافت همکاری‌های فنی و آموزشی شد که اسلام پناه نیز آمادگی سازمان ملی استاندارد ایران را برای ارائه کمک‌های مورد نیاز طرف غنایی اعلام کرد.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران نیز با توجه علاقمندی طرف غنایی برای فعالیت در حوزه حلال پیشنهاد داد در صورت درخواست سازمان استاندارد غنا برای عضویت در موسسه استاندارد و اندازه شناسی کشورهای اسلامی (SMIIC) سازمان ملی استاندارد ایران از عضویت غنا در اسمیک حمایت خواهد کرد.

امضای یادداشت تفاهم همکاری بین دو کشور ایران و کنیا

اسلام پناه همچنین در حاشیه چهل و پنجمین مجمع عمومی ایزو در «بریزبن» استرالیا با رییس استاندارد کنیا و هیات همراه دیدار و گفت‌وگو کرد.

محور این گفت‌وگو، توسعه روابط دوجانبه فی مابین دو سازمان ملی استاندارد ایران و کنیا در چارچوب یادداشت تفاهم بود که مقرر شد با توجه به انقضای اسناد قبلی، امضای یادداشت تفاهم جدید در دستور کار فوری هر دو سازمان قرار گیرد.

اسلام پناه با اشاره به اهداف دولت مبنی بر توسعه روابط تجاری، فرهنگی و اقتصادی با حوزه آفریقا، آمادگی سازمان ملی استاندارد ایران را برای توسعه همکاری‌های همه جانبه در حوزه های مرتبط اعلام کرد که مورد استقبال طرف کنیایی قرار گرفت.

غنا، خواستار بهره مندی از توانمندی‌های سازمان ملی استاندارد ایران شد

دیدار روسای سازمان ملی استاندارد ایران و قطر

رییس سازمان ملی استاندارد ایران همچنین در حاشیه نشست سالیانه مجمع عمومی ایزو با همتای قطری خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

محور اصلی این دیدار تسهیل تجارت فیمابین از طریق تبادل استانداردهای ملی دو طرف و تسریع در فرآیند بررسی پیش نویس برنامه اجرایی پیشنهادی سازمان ملی استاندارد که پیشتر به طرف قطری ارائه شده است، بود.

طرف قطری اعلام‌کرد: نهایی‌سازی پیش نویس برنامه اجرایی توسط مراجع ذیربط در دستور کار فوری استاندارد قطر قرار خواهد گرفت.

در این مذاکرات طرفین تفاهم کردند برای تقویت و افزایش همکاریهای فی مابین دو سازمان ملی استاندارد ایران و قطر تلاش بیشتری کنند.

سایت خوان